We zijn geopend... mét wat aanpassingen

Tijdens de quarantaine periode die vanwege het COVID-19 virus is ingesteld kun je nog steeds prettig bij ons overnachten en ontbijten. Dit natuurlijk met inachtneming van alle richtlijnen.

Op deze pagina lees je over de aanpassingen die we hebben doorgevoerd, wat je in deze periode wél en niet van ons kunt verwachten en wat Texel te bieden heeft gedurende deze periode.

algemene maatregelen
  • Alleen gasten met een geldige reservering hebben toegang tot het hotel. 
  • De uitgifte van de kamersleutels doen we met inachtneming van de social distancing maatregelen. 
  • We kunnen alleen pin betalingen of overboekingen per bank accepteren. Dus geen contanten.
  • De bar is ’s avonds gesloten.
hygiëne maatregelen
  • De pin-terminal wordt na iedere transactie gedesinfecteerd.
  • Na het uitchecken van een hotelkamer wordt de kamer een dag na vertrek grondig schoongemaakt. De (beperkte) bezetting van het hotel maakt dit mogelijk.
  • De huishouding medewerk(st)er draagt handschoentjes en werkt volgens RIVM richtlijnen met betrekking tot social distancing en hygiëne.
  • Vier keer per dag worden alle contactoppervlaktes ontsmet. Denk bijvoorbeeld aan de trapleuningen, deurknoppen en toiletten.
Ontbijt
  • Het ontbijt wordt gepresenteerd op een aan de gast/ kamer toegewezen tafel.
  • Je kunt je bij het inchecken inschrijven voor een ‘ontbijtshift’.
  • Per shift kunnen maximaal 16 gasten onbijten. Dit zijn de ontbijtshifts:
    • van 07:45 uur tot en met 08:25 uur
    • van 08:35 uur tot en met 09:10 uur
    • van 09:20 uur tot en met 10:00 uur 
  • Je behoudt dezelfde tafel gedurende je gehele verblijf.
  • Na het afronden van het ontbijt wordt de tafel afgeruimd volgens hygiëne voorschriften. We vragen je om je bord/ bestek/ kopjes etc. te plaatsen op de daarvoor bestemde trolley. Onze medewerk(st)ers kunnen dan middels 1 handeling al het gebruikte servies reinigen in de keuken.
  • De keuken van het Eilandhotel wordt naast de reguliere schoonmaak extra gereinigd gedurende het ontbijt.
Wat we van onze gasten vragen
  • We verwachten van onze gasten dat ze de maatregelen omtrent social distancing in acht nemen. Hou bijvoorbeeld rekening met contact op de gang en wacht zo nodig op je kamer als er andere gasten op de gang staan.

  • We vragen om je begrip dat je je kamer tijdens je verblijf niet wordt  schoongemaakt. Je ontvangt schone handdoeken via roomservice. In geval van een langer verblijf vragen we je of je de gebruikte handdoeken deponeert in de daarvoor bestemde wasmanden.

  • We vragen onze gasten om zelf ook goed op te letten of ze de veiligheid van onze medewerk(st)ers niet per ongeluk in het geding brengen. Onze medewerkers zijn natuurlijk op de hoogte van alle hier genoemde maatregelen.

kom bij ons uitwaaien

Veilig en verantwoord even helemaal weg.. en toch dichtbij. Ook nu tijdens de quarantaine.

handige informatie

algemeen

Veerboot
TESO blijft de afvaarten volgens een aangepaste dienstregeling uitvoeren, de dienstregeling kunt je vinden op www.teso.nl. De veerdienst verzoekt inzittenden van voertuigen zoveel mogelijk in het voertuig te blijven. Fietsers en voetgangers wordt gevraagd zich zoveel mogelijk in de salons te verspreiden. Aan boord zijn uitgebreide hygiënemaatregelen getroffen.

Openbaar vervoer
Je kunt nog met de lijnbus en Texelhoppers reizen, behalve als je klachten of een kwetsbare gezondheid hebt. Zo kunnen mensen met een vitaal beroep of mensen die om een andere reden genoodzaakt zijn om te reizen, het OV blijven gebruiken. Dit geldt in ieder geval tot en met 19 mei. Lees hier meer over de maatregelen in het OV.

Supermarkten
De supermarkten blijven geopend. Houd wel rekening met mogeljik aangepaste openingstijden.

Zorg
De Texelse huisartsen zijn open voor essentiële (spoed) zorg. Het is niet mogelijk zelf naar de praktijk te komen, je wordt altijd verzocht eerst telefonisch contact op te nemen. Mensen met luchtwegklachten wordt verzocht de Texelse Apotheek niet te betreden.

eropuit

Veel bedrijven die zich specifiek op het toerisme richten zijn tijdens de quarantaine gesloten. Maar er zijn ook veel bedrijven open. Er is een speciale Facebook pagina ‘Naar Texel tijdens Corona, waar bent u welkom?” met veel informatie en tips.

Hieronder vast een paar voorbeelden van wat er nu kan op Texel *

* De plaatselijke VVV kan je eventueel meer informatie geven.

eenvoudig genieten

In het net gerenoveerde Eilandhotel.

eten en drinken

Hier een overzicht van de Texelse horecaondernemers waar je tijdens de quarantaine periode eten kunt afhalen of kunt laten bezorgen. Zie het laatste overzicht en nu lopende acties en specials op de speciale Facebook pagina

Den burg

– De Haan Foodservice
– Texelse Soepketel
– De Parkstraat
– Buda Wok
– Café de Slock
– Restaurant Dennenoord
– STAAL kookt op locatie
– Brasserie Beers
– Brasserie de Coninck van Poolen
– Smakelijk & Meer
– Public Grill
– Slagerij Dros
– Catharinahoeve
– Buon Appetito
– Zilte Friethuys
– Jaap on Tour
– Pizzeria Romantica Venezia

De koog

– Grandcafé het Plein
– Susie’s Diner the Pickup
– Yamas! Grieks Restaurant
– Bries 20
– Café Restaurant Sjans
– El Toro
– Napoli
– Pizzeria Italia
– Strandpaviljoen Paal 21
– Brasserie Carakter
– Coffee & More Texel
– De Zilvermeeuw

De cocksdorp

– Strandpaviljoen Kaap Noord Paal 33
– Texelse IJsboerderij Labora
– Eierlandsche Huis
– Paal 28
– Restaurant Gusta

Oudeschild

– Texel Catering en Banket
– Smakelijk & Meer
– Havenhotel Texel
– Visrestaurant ‘t Pakhuus

 

oosterend

– Het Cafeetje

 

oost

– Restaurant het Kook Atelier op Oost

den hoorn

– Klif 23
– Landgoed de Bonte Belevenis
– Inn de Knip